fredag den 22. februar 2013

Aftensmads inspiration #3

Forleden aften fik vi wok mad. Det er en ret som jeg elsker (ha ha.. hvem prøver jeg at narre? Jeg elsker mad generelt!) både pga man får en masse grøntsager ind i retten, den er super nem & hurtig at lave og det smager bare anderledes på en god måde end når samme ret laves på alm. pande.

Tidligere på året var mine forældre en tur i Thailand og med hjem tog de bla en rød curry paste & en grøn. Uhmm hvor der er gode - og MEGA stærke.

Vi har efterfølgende spist en del wok mad da vi elsker stærk mad og når man så har 1 kg blandet curry paste i køleskabet så er der god mulighed for det.

Retten bestod af :

1 stor gulerod
½ rød peberfrugt
ca 300 gr brocolli buketter
1 rødløg
1 spk hakket frisk ingefær
2 fed hvidløg
½ agurk, hvor du lige skraber "indmaden ud" inden du kommer den i retten
ca 400 gr kylling
1 spk olie
1 tsk grøn curry paste
1 spk fiskesauce
1,5 spk soyasauce (eller smag til og hæld selv i hvor meget du finder passende)

Start med at svitse hvidlø, ingefær og karry. Hæld brocolli, kylling og gulerødder i. Derefter løg og til sidst rødpeber og agurken. Pas på med ikk at give agurkerne for længe, så bliver de kedelige.
Vi lavede lidt nudler til, mest for kærestens skyld for med kyllingen og alle grøntsagerne var det rigeligt for mig. Det gør dog ikke retten dårligere at have nudler til. :-)

Bon appetit !

Ingen kommentarer: