søndag den 24. februar 2013

Nike Training Club

I sommers hentede jeg denne app ned - Nike Training Club (NTC) efter at have læst kort om den i Femina. Du ved - de nævner nogle gange gode app som er sjove omkring meditation, fitness, kalorie tæller osv.
Jeg tænkte "Produkt fra Nike - det kan da kun være godt"... og ja det er det.

Jeg har desværre endnu ikke fået prøvet alle de programmer der ligger derinde, men jeg kan virkelig anbefale jer at hente App'en ned. Den er gratis og den sparker RØV... hvad angår hård træning.



Jeg har som sagt kun pt fået prøvet 2 af de mange uendelig programmer der ligger der, men de 2 jeg har givet mig i kast med... de var satme hårde.
Sidste var Slim effekten som jeg lavede efter min "challenge" den ene aften og jeg var godt øm dagen efter. Træt i benene og mavemullerne. Ahh....

Deres filosofi er (såvidt jeg har oplevet), at du kun er igang med en enkelt øvelser max 1 min eller 30 sec. Du kommer et hav af øvelser igennem og du får et par få pauser undervejs. Jeg tog enkelte små pauser undervejs, men det var fordi jeg så deres visning af øvelsen inden jeg lavede den.
Det er nemlig sådan at ved du ikke hvordan øvelsen udføres, så kan du få den vist. Det er super smart !!
Du trykker på knappen som illustrere et lille kamera og så kommer der en person frem som viser øvelsen kort. he he... dermed ingen dårlige undskyldninger for at kunne sige "øhh den ved jeg ikke hvordan man gør"...


Så det er bare at komme i sving... !

At have sådan en app er ideelt for mig, plus det at man kan lave sin egen træning udfra en masse øvelser man selv sammensætter, for jeg er ikke typen der er god til at lave det samme og det samme hver gang. Ex så havde vi på et tidspunkt boldtræning på arbejdet, hvilket jo en luksus ting og det er sejt at mit arbejde stiller sådanne ting til rådighed. Eneste minus var, at jeg ofte synes vi lavede samme rutine. Samme øvelser og i samme rækkefølge. Nogle synes det er max optimalt at vide hvad man skal lave næste gang af øvelse "fordi det plejer man", andre (som mig) finder det temmelig trivielt i længden.
Det har dog været super fint til at få træningsøvelser til bolden og da jeg jo selv har en herhjemme ved jeg en del øvelser som man kan lave og som er gode.
Jeg ved ikke om det er fordi at jeg altid har redet og dermed har en god balance eller om det er fordi at jeg er stærkere end jeg selv tror (eller også er det ren og skær fordi jeg gør dem forkert ??), men jeg synes ofte at bold øvelserne er super nemme.

Det lyder måske en smule popsmart, og det er slet ik ment sådan, men hvad er din opfattelse ? Synes du det er en udfordring og svært at lave div øvelser med bolden eller har du det ligesom mig, at de ikke er så hårde/slemme og nærmest føles som leg?

Jeg får lige kæresten til at lege paparazzi og lægger nogle billeder op til et program man kan lave - kunne det have interesse for nogen?  













Ingen kommentarer: