torsdag den 21. februar 2013

Forbrænd 500 Kcal på en dag - uden en kost plan

Jeg sad lige og læste dette indlæg på Popsugar hvor de skriver om hvordan man hurtigt kan forbrænde 500 kcal pr dag.

Det appellere ikke helt til mig desværre. Mere fordi jeg synes at for mig ville det blive mere besværligt at skulle dyrke 30 min motion om morgenen inden man går igang, samt 25-30 min yoga øvelser lige inden man går i seng. Plus derudover holde sig aktiv i sin frokost pause.

Det med at være aktiv i løbet af dagen har jeg det fint med...det ville passe mig rigtig godt og jeg gad godt at jeg kunne få taget mig sammen til at komme ud på en lillle tur i min frokost pause. Det sker bare sjældent. Oftest fordi jeg ikke lige har "trave sko" på og når man ikke har længere tid en 10-15 min (man skal jo også lige nå at spise inden ik?) så skal man godt nok have tempo på for at man kan nå rundt og det skal give noget på kalorie forbrænderen.

Som de også skriver - det handler jo i bund og grund om at forbrænde det antal kalorier som du spiser, og kan du ikke komme afsted den dag hvor dit kalorie indtag vil være stort, så indtag lidt færre dagen efter og få rørt dig lidt ekstra.

Jeg kan godt lide at træne, røre mig, komme ud i den friske luft, men personligt tror jeg at jeg ville føle mig halv stresset over at skulle træne både morgen & aften for at få brændt nok kalorier af.... MEN det er jo bare sådan jeg har det. :-)

Nåå ja, så skal man også lige huske at stå og sjippe i hver reklame blok mens man alligevel ser tv. Ha ha ha... jeg kan godt se det smarte i dette, men personligt ville jeg blive en del svedig af at skulle stå og sjippe i reklame pauserne (ihvertfal dem her i DK - de er pænt lange) og så synes jeg ikke det er super at skulle sætte sig ned i sofaen igen og se videre.
Jeg ville hellere få trænet igennem (30-45 min), blive dejlig svedig, tage et bad og så sætte mig og se tv (hvis det var sådan mine aftener så ud....det gør de bare aldrig).

Det der med at kigge tv - det eksistere næsten ikke hos mig. Hvorfor ved jeg ik.. det er ikke fordi jeg har boykottet det. Jeg synes bare alt for ofte er der ikke noget interessant alligevel og hvorfor sidde og stirre på noget meningsløst som Paradise Hotel, kongerne af-jeg-ved-ik-hvad osv ? Jeg sidder sjældent i sofaen, og når jeg gør bruger jeg ofte hellere tiden på at læse blogs, blade, bøger, samtaler med kæresten eller en lille nap (he he...tag ik fejl - jeg ELSKER at sove).

Derudover synes jeg bare alt for ofte mine aftener er gået inden jeg får set mig om. Ex når vi har min søn hos os (det er de bedste uger :-) så bruges tiden på hygge/leg, madlavning, oprydning, bad, putning, træning, bad (for mig) og så er det sørme nærmest 23.30 og tid til at gå i seng... Det var den dag :-)
Det ser næsten ens ud de andre dage hvor han ikke er der. Der bruges tiden dog også på veninder, heste, træning og der er der ekstra tid til at følge op på ældre blog indlæg som man endnu ikke har læst.
Familien skal jo også passes og kæresten - han bliver nusset om løbende ind i mellem alle de andre dagligdags trummerum.

"Det er mit liv pt og jeg synes det er skønt... der er jo næsten tid til det hele. En god blanding af lidt af hvert... ."

Du kan jo måske blive inspireret til hvordan du kan brænde 500 kcal af på en dag uden at bruge en kostplan ved at trykke på linket.

How Burn 500 Calories Day

Har du gode råd til andre som du vil dele - så fortæl gerne.... :-)

Ingen kommentarer: