mandag den 4. februar 2013

Level 2 Day4 - and random thoughts!

Søndag var dagen for Day4 på level 2 i min "challenge"...

Jeg kunne have været endnu længere, men i kraft af at jeg var ude med mine kollegaer i torsdags og fredag var middag ude hos venner, så blev det til 2 hviledage i træk. Det er vildt som jeg allerede er kommet ind i det med at træne regelmæssigt, og det føltes næsten som om jeg snød ved ikke at træne. Jeg er overrasket over hvad ens hjerne kan sende af signaler :-) Det er jo kun godt nok, sålænge det ikke begynder at blive en pinsel for en hvis man ikke får trænet.
Det håber jeg ikke jeg kommer ud for.

Nå men Day4 - dvs at Day3 jo så er overstået også (det gjorde jeg lørdag) og heldigvis kan jeg allerede drage lidt nytte af alle de armbøjninger man fik taget på level 1. På level 2 starter man igen ud med at første styrke interval er armbøjninger. Denne gang dog en lettere (synes jeg) udgave da man går ned i planke, lave en armbøjning og bevæger sig tilbage i oprejst position (uden at bøje i benene). Jeg plejer oftest at tage 2-3 stykker på 1 ben når nu jeg alligevel er "dernede". Dog er jeg så lidt træt i armene til styrke øvelsen som følger lige efter.
Endnu engang er man nede i en "siddende squath" hvor man denne gang holder sig nede og bevæger armene. Ifølge Jillian skulle disse "konstante" squath være hårdere en når man laver dem i bevægelse. Tja.. det skal jeg ikke kunne sige. Det er ihvertfal ikke mine lår jeg er øm i, men nærmere mine skuldre som til tider kan brænde når jeg står der med min små 1,5 kg håndvægte og træner øvre skuldre.

Nå men day4 var ikke lige så hård at komme igennem som day3, så mon ikke jeg kan begynde "at høste" noget af al den træning?
Jeg lavede min challenge først begge dage, men lavede så dette efter på henholdvis day3 & day4.

Day3 ekstra træning :
  • 30 sec høje knæløft
  • 1 min "albue" planke
  • 30 sec høje knæløft
  • 1 min "løftet" planke (altså hvor du står i strakt arm i planke, ligesom inden du laver en armbøjning ned)
  • 2 * 50 Russian twist inkl 5 kg vægt
  • 2 * 25 biceps løft inkl 5 kg
  • 25 mavebøjninger helt op siddende inkl 5 kg vægt
Day4 ekstra træning :
  •  30 sec høje knæ
  • 1 min armbøjninger
  • 30 sec mountain climbers
  • 1 min mavebøjninger (1 runde alm, 2 runde cykel variant)
  • 30 sec sjip
  • 30 sec jumping jacks
  • 50 russian twist inkl 5 kg
  • 2 * 25 stk biceps løft med 5 kg
 Day4 ekstra træning kørte jeg 2 gange igennem. Dvs 2 runder af ovenstående.

Dermed kunne jeg holde hviledag idag mandag med god samvittighed !!!
I morgen er vi på igen... Desværre nok først efter kl 22, da jeg har planer inden og jeg er bare IKKE et morgenmenneske... zzzzz

Ingen kommentarer: