mandag den 18. februar 2013

Ugens træning

Så blev det mandag igen. Jeg har haft en skøn weekend i det svenske med familien og gode venner.

Motionen var der ikke så meget af, istedet hyggede vi os og nød stilheden samt naturen.
Søndag kom vi hjem og umiddelbart havde jeg tænkt mig at få trænet, men inden jeg fik set mig om var kl 23 og tid til at gå i seng. Måske kender du det - man kommer hjem, skal pakke ud, vaske tøj, lave aftensmad, have ungerne i bad, putning osv. Derudover skulle vi forbi og hente min bil som en kammerat havde fikset bremser på... så ikke meget ekstra tid til træning.

Idag er det så en ny trænings uge. Vi får svigermekanikken på besøg weekenden over, så jeg ved at en del af tiden kommer jo til at gå sammen med dem.

Mandag : min challenge, jeg mangler Day10 på level 2 og næste bliver så level 3. Plus ekstra øvelser.

Tirsdag : Træning på job - vægte og lidt cardio

Onsdag : Challenge, Day1 level3

Torsdag : Challenge Day2

Fredag : Gæster

Lørdag : Fitness World, Spinning

Søndag : ingen træning...fridag. Bliver måske til en gåtur på 5-6 km.

Idag har jeg mig en lille fridag. Jeg har hygget ekstra med sønnen, slappet af, fået noget dejlig sundt og overskueligt mad. Surfer rundt på de blogs jeg følger og skimter lidt over til Tv' et som kører i baggrunden. Billedet er af min frokost for idag. INKL ... hvad jeg er VILD med pt - et stort glas lakrids the... Nøj hvor smager det fantastisk. Hvis du ikke er til lakrids vil du jo højst sandsynligt ikke kunne lide det, men jeg vil anbefale dig at give det et forsøg. Tror du bliver overrasket over hvor sødt det smager.

Jeg ved det måske lyder mærkeligt og du ville måske kunne gøre det, men jeg har ikke helt følt at jeg kunne spise helt det jeg gerne ville her i weekenden. Omvendt så har jeg forsøgt mig så godt jeg nu kunne. Med dette mener jeg, at jeg blandt andet har undgået kartoflerne og i stedet skruet ekstra op for grøntsagerne. Spist lidt mere kød end ellers således at jeg ikke var sulten efter måltidet og ville have tendens til at falde i slikskålen (selvom jeg nu ellers er meget standhaftig når vi er hjemme, så har jeg en mindre rygrad når resten af selskabet stikker hånden i skålen... working on it.. men jeg orker heller ikke at blive fanatisk).

Pt er jeg overrasket over mig selv. Jeg har længe gerne ville tage mig sammen til at spise anderledes, spise mindre osv men har nok kun gjort det halvhjertet (men gør jeg det så hel hjertet nu ?? Det tror jeg ikke, men jeg ved at jeg er langt mere motiveret end jeg har været i mange år). Faktisk har jeg i lang tid trænet flittigt, men sætter man ikke sin kost under lup (om ikke andet så for en stund) så kan man træne nok så meget uden at der sker det mindste. Vi taler - træning alle ugens dage den ene uge (ridning, fitness world) men ikke den anden uge, og hvor jeg ikke skar ned på alkoholen i weekenderne.
Selv en lille ting som at nyde 1-2 glas fremfor 3-4 glas er jeg overbevist om gør en forskel. Derudover jeg er overbevist om, at selvom det måske kun er et kort program min challenge, så det at jeg får rørt mig 4-5 dage ud af ugens 7 (og HVER uge) samt en del styrketræning - GØR EN FORSKEL... jeg kan ihvertfald selv se en forskel.

Ingen kommentarer: